streda 25. septembra 2013

Najväčší prieskum svadobných agentúr v SR?!

Každá nevesta si pred svojou svadbou urobí prieskum: spraví si zoznam fotografov, kameramanov, hudobných skupín či DJ-ov, svadobných salónov, agentúr, atď.

Na základe čoho sa nevesta pri výbere rozhoduje?
Určite jedným z najdôležitejších faktorov je cena. Väčšina neviest má vopred určený rozpočet, do ktorého by chcela vtesnať všetko – dôležité je však nájsť ten optimálny pomer medzi kvalitou a cenou jednotlivých svadobných služieb.

Môže byť rozhodujúca aj pohotovosť dodávateľa, napr. ako rýchlo pošle svoju ponuku alebo odpovedá na ďalšie požiadavky nevesty – väčšinou nevesta s prstom na myši čaká, kedy príde tá prvá ponuka ( a verte, neverte, už 30 sekúnd po odoslaní dopytu pozerá do mailovej schránky na došlú poštu, či jej náhodou už niekto neodpovedal ).

Ďalej je asi rozhodujúca aj ústretovosť – či dodávateľ chce nanútiť svoje predstavy, alebo chce zrealizovať na 100% predstavy nevesty – či už sa jedná o svadobné fotky, o svadobnú tortu alebo o dekoráciu svadobnej miestnosti a iné.

Dôležitá je aj sympatia: ak fotograf, cukrár, dekoratérka, atď. hneď na prvý pohľad – alebo ako sa to väčšinou dnes robí: hneď na „prvý mail“ sú pre nevestu sympatickí a komunikujú s ňou takým spôsobom, ktorý jej „sedí“, je rozhodnuté, koho si vyberie...

Taktiež sú veľmi dôležité referencie – od známych a kamarátok, od prispievateľov diskusných fór na svadobných portáloch, dôležité sú fotky, ukážky vlastných prác, galérie, demo-nahrávky, videá, atď. – tých kritérií - na základe ktorých sa nevesty rozhodujú - môže byť naozaj veľa. Jednej neveste je dôležité to, druhej niečo iné...

Prečo o tom vlastne píšem?
Rozhodli sme sa, že – využívajúc „uhorkovú sezónu“ - urobíme „malý“ prieskum, aby sme zistili, ako to robia iní – špeciálne sme sa venovali svadobným agentúram na Slovensku – a to takým, ktoré robia aj dekoráciu svadieb.
Nakoniec ale náš malý prieskum sa zmenil na „veľký“ prieskum – lebo sa u nás nahromadilo naozaj veľké množstvo údajov. Vymysleli sme rôzne kritériá, na základe ktorých sme potom vyhodnotili jednotlivé firmy a výsledky budeme postupne zverejňovať.

Čo bolo našim zámerom?
Získať čo najviac informácií o týchto firmách – napr. aké sú ich cenové relácie, aké je portfólio služieb, ako komunikujú z hľadiska marketingového resp. aj z „pohľadu nevesty“, ktorá zháňa služby ma internete, ako sa tieto firmy prezentujú na internete, atď. - a na základe získaných informácií by sme Vám chceli poradiť a upozorniť Vás na niektoré dôležité body, na základe ktorých by ste sa mali rozhodnúť pri výbere firmy na dekoráciu Vašej svadby.

Ako sme zháňali údaje?
Snažili sme sa byť nestrannými pozorovateľmi, takže náhodným výberom a získaním reprezentatívnej vzorky svadobných agentúr z celého Slovenska sme poverili záujemkyne o prácu zo stránky www.jaspravim.sk, ktoré vo svojom mene požiadali agentúry o zaslanie cenovej ponuky na výzdobu svadobnej miestnosti ( túto stránku môžem len doporučiť, ak potrebujete kvalitné služby za prijateľné ceny ).

Ale teraz už poďme na konkrétne výsledky nášho prieskumu!

V prvom rade by som Vám rád zdôraznil, že všetky výsledky, ktoré Vám tu budem prezentovať, budú anonymné, čiže nikde nebude uvedená žiadna konkrétna adresa alebo konkrétny názov firmy!

Podarilo sa nám nahromadiť celkom 150 svadobných agentúr a iných firiem, ktoré sa zaoberajú aj s dekoráciou svadobných miestností.
Podobných firiem je na Slovensku určite viac. Do nášho výberu sa dostali len také firmy, ktoré sa nejakým spôsobom prezentujú na internete, ktoré teda majú web-stránku, FB-stránku, viete sa pozrieť aj na fotogalériu čiže aj na ukážku ich práce.
Podľa známeho sloganu „Kto nie je na webe, ani neexistuje“.
Takým firmám, ktoré nemajú ani vlastnú web-stránku – tým pádom sa ťažko dajú nájsť vo vyhľadávačoch, resp. viete nájsť len ich inzeráty na Bazoši a to len s kontaktným telefónom – sme sa ani nevenovali – a to isté radím aj Vám - pri výbere takéto pochybné firmy si jednoducho vyškrtnite zo svojho zoznamu.

1. Rozloženie podľa krajov:

Banskobystrický kraj 12
Bratislavský kraj 13
Trnavský kraj 13
Prešovský kraj 15
Bratislava 16
Košický kraj 16
Trenčiansky kraj 18
Žilinský kraj 18
Nitriansky kraj 29
Celkom 150



2. Pohotovosť:

V tomto bode sme sledovali, ako rýchlo a pohotovo prišla odpoveď na požiadavku na cenovú ponuku.
Z celkového počtu 150 agentúr nám do dnešného dňa odpovedalo 123, čiže celkom 82% z firiem. Zvyšok – celkom 27 firiem 18% z celkového sledovaného počtu - žiadnym spôsobom nereagovalo. Možno, sú na tom s prácou tak dobre, že už nepotrebujú ďalších zákazníkov, ale skôr si myslím, že sa to udialo z iného dôvodu – v ďalšom 3. bode sa dozviete aj to, na čo myslím.

Ako vidíte z nasledovnej tabuľky, 50 agentúr z celkového počtu odpovedalo v priebehu 24 hodín, ďalších 21 agentúr v priebehu druhého dňa – a to je dobre, lebo rýchlosť a pohotovosť hrá veľmi dôležitú úlohu – nevesta chce odpoveď na svoju požiadavku takmer okamžite, tí, ktorí zaváhajú a ozvú sa po troch týždňoch už nemajú šancu, vtedy je už dávno rozhodnuté...
V priebehu jedného týždňa odpovedalo presne 100 agentúr z celkového počtu 123 odpovedajúcich – čo robí 81%.
Myslím si, že tie firmy, ktoré odpovedali až po týždni, resp. až po dvoch či troch týždňoch, urobili to len zo slušnosti, o prácu z nejakého dôvodu ani nemajú záujem, môžete si ich vyškrtnúť zo svojho zoznamu – lebo pravdepodobne aj v ďalšej komunikácii s Vami budú takýto „pružní“...

V ten deň 50
2. deň 21
3. deň 6
4. deň 2
5. deň 5
6. deň 9
7. deň 7
8. deň 3
9. deň 4
10. deň 1
11. deň 3
12. deň 2
13. deň 3
14. deň 1
15. deň 1
16. deň 1
17. deň 1
18. deň 1
19. deň 1
20. deň 1
Celkom 123


3. Firemná adresa na azete???

Dobrá a seriózna firma má dobrú web-stránku – nie takú, ktorú urobil napr. 12 ročný syn majiteľky agentúry vo wordpresse na hodine informatiky na ZŠ, ale web-stránku vytvorenú profesionálnou firmou, ktorá vie, čo všetko má web-stránka obsahovať, ako majú byť jednotlivé prvky stránky umiestnené, aké typy písma, aké farby, aké ovládacie prvky tam majú byť, aby potencionálny zákazník sa vedel na stránke čo najjednoduchšie orientovať – však v dnešnej internetovej dobe je web-stránka prvým styčným bodom s potencionálnymi zákazníkmi – ak je stránka zlá, neprehľadná, odradí nevestu a stratí o firmu záujem.
Aktuálnosť web-stránok sme nesledovali, to by chcelo sledovať ich oveľa dlhšiu dobu, aby sme videli, či sa stránka mení, či sa tam dopĺňajú novinky alebo nové fotky do fotogalérie, atď.

Prelustrovali sme však firemné mailové adresy – a z výsledkov sme boli aj my mierne rozčarovaní...
Zo 150 firiem 55 – čiže až 36% firiem – má firemné adresy na gmail, centrum, zoznam dokonca aj na azet! Sú to nespoľahlivé mailové schránky, pošta veľakrát je zaradená do kategórie SPAM, a nevesta môže netrpezlivo čakať na ponuku... – môže to byť dôvodom, prečo 18% firiem na našu požiadavku ani nereagovalo.
Ľudia, spamätajte sa, ako môže mať seriózna firma firemnú mailovú adresu na gmaily či na azete? - pôsobí to veľmi neprofesionálne a nedôveryhodne! Moje doporučenie: takéto firmy tiež okamžite mažte z Vášho zoznamu!

Serózne firemné adresy Pochybné adresy
Banskobystrický kraj 7 5
Bratislavský kraj 9 4
Trnavský kraj 5 8
Prešovský kraj 9 6
Bratislava 14 2
Košický kraj 13 3
Trenčiansky kraj 7 11
Žilinský kraj 11 7
Nitriansky kraj 20 9




Myslím si ale, že na dnes stačí takáto dávka z týchto „suchých údajov“.

V mojom budúcom príspevku sa pozrieme aj na vyhodnotenie ďalších kritérií, dostaneme sa aj k cenám resp. čakáme aj na Vaše podnety, ktoré údaje by Vás najviac zaujímali. 
Teším sa na Vaše maily na adrese „marketing zavináč ceremony bodka sk“!

Ing. Ľudovít Kőrös, marketingové oddelenie



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára