8. Koľko to vlastne stojí?
Dnes
sme sa dostali k poslednej časti nášho prieskumu – ktoré podľa Vašich mailových
reakcií – Vás asi najviac zaujímajú: k cenám.
Ako som
tu už spomínal, naše asistentky od svadobných agentúr vyžiadali cenovú ponuku na konkrétnu
svadobnú výzdobu na konkrétny termín. Ich dopyt obsahovala: návleky na stoličky s mašľami,
stredové stuhy, servítky, ikebanu na hlavný stôl, stolovú sukňu na hlavný stôl
a švédske stoly, dekorácia pozadia za hlavným stolom, kytičky vo vázach a sviečky
– a samozrejme sme boli zvedaví aj na cenu
za prácu - čiže montáž a demontáž a žiadali sme aj započítanie nákladov za dopravu.
Z celkového
počtu 90 ks cenových ponúk – v ktorých bolo 54 ks s podrobným rozpisom
jednotlivých položiek a 36 ks s tzv. balíkovými cenami - sme zistili
nasledovné:
- Uvedená
svadobná výzdoba Vám vychádza najlacnejšie
v Prešovskom kraji – priemerná cena je 380,89 EUR
- Najdrahšiu výzdobu by ste mali – nie, nie v Bratislave, ako väčšina z Vás myslí –
a priznám sa, to isté sme očakávali aj my... - aj keď je možné, že výsledok
je trošku zkreslený, nakoľko niektoré agentúry z Bratislavy nám neposlali cenovú
ponuku a tým pádom priemerné ceny môžu byť iné – takže túto istú výzdobu by ste
mali v priemere za najviac peňazí v Košickom
kraji a to
za 536,41 EUR.
- „Celoštátna“ priemerná cena za uvedenú výzdobu bola
471,07 EUR
- Najlacnejšia ponuka zo všetkých 90 ks bola za rovných
300,00 EUR, bola to však „balíková cena“, čiže nebolo nám celkom jasné, čo
všetko tá cenová ponuka obsahovala, neboli bližšie popísané ani kvety, ani
dekorácia za hlavným stolom, ani potrebné množstvá...
- Najdrahšia ponuka bola za 1276,50 EUR! – pozor, hovoríme o tej istej výzdobe! :o)
Zaujímavé, že?
V nasledovnom
grafe uvidíte „umiestnenie podľa ceny“ jednotlivých krajov.
Pridávam
ešte niektoré naozaj zaujímavé zistenia –
ktoré sa týkajú konkrétnych cien za jednotlivé položky.
- V niektorých ponukách boli veľmi lacné návleky – a je to podľa mňa neseriózne, lebo väčšina neviest na to naskočí: „hurá, super, aké lacné
návleky majú, poďme si to objednať“! A až po vyzdobení sály pri vyúčtovaní dotyčná
zistí, že za prácu a dopravu sa pripočítajú „nekresťanské“ ceny – čiže veľmi
lacné návleky sa inde veru „veľmi vykompenzujú“, ale na reklamáciu je už vtedy
neskoro – lebo v 58% zo všetkých prípadov nevesta nebude mať uzatvorenú žiadnu
zmluvu!
- Aj keď
dopyty boli zadané tak, aby vzdialenosť sídla agentúry od miesta svadby bola
medzi max. 50-80 km, v cestovných nákladoch boli obrovské rozdiely:
niektoré agentúry - boli dokopy len 3! - nepočítali za dopravu a prácu nič,
čiže mali to v cene výzdoby, iné však počítali od min. 10,00 EUR až do
max. 500,00 EUR!
- Exkluzívne
servítky – aj keď táto položka nie je až taká veľká v porovnaní s ostatnými
– myslím si, že to všetky agentúry kupujú v jednom a tom istom
veľkosklade ( no dobre, sú dve veľké firmy v SR, ale ceny sú rovnaké ) boli
cenové rozdiely až 150%!
- Tak
isto boli obrovské cenové rozdiely v cene ikebán na hlavný stôl zo živých
kvetov, ponuky boli od 25,00 EUR do 110,00 EUR...
... a ešte
by som mohol pokračovať, ale možno pre niektorých z Vás to budú už len
nudné údaje.
Ak Vás budú zaujímať ešte ďalšie, podrobnejšie údaje (
napr. v ktorom kraji koľko stoja návleky, mašle, atď ), celý náš prieskum
bude uložený v PDF formáte aj na www.weddingacademy.sk
Aby sme tento náš prieskum konečne uzatvorili, dovoľte,
aby som Vám dal ešte zopár užitočných rád, podľa ktorých by ste sa podľa mňa mali riadiť
pri výbere agentúry na dekoráciu svadobnej miestnosti ( resp. tieto isté rady
môžete použiť aj pri výbere iných dodávateľov ):
- Vyberajte
„skutočné, živé firmy“, ktorá majú web-stránku s galériou, v ktorej nie
sú fotky stiahnuté z internetu, ale skutočné fotky z akcií, ktoré sa
postupne dopĺňajú! Hľadajte ich fotky, katalógy, referencie, demo materiály...
- Vyberajte
firmy, ktoré nájdete aj na FB, a majú stránky, na ktorých sa diskutuje!
- Vyberajte
firmu, ktorá pôsobí seriózne a neschováva sa za azeťácke, gmailové, alebo
iné pochybné adresy!
- Seriózna firma si dá záležať a má serióznu a profesionálnu web-stránku, nie stránku vytvorenú "zadarmo" na nejakých bezplatných serveroch
- Seriózna firma si dá záležať a má serióznu a profesionálnu web-stránku, nie stránku vytvorenú "zadarmo" na nejakých bezplatných serveroch
- Vyberajte
firmy, ktoré majú uvedené všetky údaje o sebe na stránke: meno majiteľa, sídlo,
IČO, DIČ, bankové spojenie – ktoré mimochodom naše zákony aj predpisujú!
- Ak jediná možnosť, ako sa s agentúrou spojiť a položiť im otázky je kontaktný formulár na ich web-stránke,
radšej hneď zabudnete na nich!
- Vyberajte
firmy, ktoré s Vami inteligentne komunikujú, všetko podrobne vysvetlia a nechcú
Vás hneď len „ošklbať“!
- Žiadajte
kompletnú cenovú ponuku – nedávajte otázky typu „koľko u vás stojí
svadobná výzdoba“, ale pošlete fotky, a veľmi presný a podrobný popis,
akú výzdobu máte na mysli!
- Žiadajte
ponuku na „Vašu“ výzdobu, nie na tú, ktorá Vám agentúra „nanúti“ – ak nie ste
si úplne istá, nechajte si poradiť, ale výsledok nech sa čo najviac priblíži k Vašim
predstavám!
- Žiadajte
ponuku vo forme presného rozpisu jednotlivých položiek aj s cenami, NIE
balíkové ceny bez popisu, z ktorých ani netušíte, čo vlastne ten balík obsahuje!
- Vyžiadajte
si aj cenu za dopravu, dovoz montáž, demontáž, odvoz!
- Pozerajte
na konečné náklady, na výslednú sumu za všetky služby - lebo možno niektoré položky
budú lacnejšie, ako u inej agentúry, ale výsledná suma môže byť oveľa väčšia!
- Pred
konečným rozhodnutím – ak je to možné - všetko konkretizujte aj pri osobnom
stretnutí, najlepšie priamo na mieste svadby – a keď Vám osoba resp. jej
prístup nebude hneď na prvý pohľad sympatický, radšej si vyberte inú agentúru!
- Vždy žiadajte
zmluvu a ak sa chcete poistiť, opýtajte sa aj na zálohu – najlepšie bude
platba zálohy na účet, tým sa poistíte a zostane aj „stopa“ po Vašej
platbe! Po svadbe faktúra a daňový doklad by mali byť samozrejmosťou!
Dúfam, že náš prieskum a naše rady Vám pomôžu v tom,
aby ste Váš svadobný deň prežívali bez stresov, bez naháňačiek bez sĺz a bez
sklamaní... Aby ten Váš deň s veľkým „D“ bol naozaj jedinečným a nezabudnuteľným!
Prajem
Vám veľa úspechov a šťastnú ruku pri výbere!
Ing. Ľudovít Kőrös, marketingové oddelenie Ceremony
-
Dobrý deň!
OdpovedaťOdstrániťZaujímavý prieskum, mohla by to byť kľudne aj semestrálka na vysokej škole, ako analýza konkurencieschopnosti svadobných agentúr, privítal by som aj nejakú SWOT analýzu. Môj názor k zhrnutiu je že nemusí byť firma prezentovaná profesionálne, aby vedela rovnako kvalitne pracovať, je to len čistý marketing, čo je pekne zabalené to sa dá ľahšie predať. Odporúčam Vám spraviť najprv analýzu dopytu na tomto trhu. S náhodným výberom osloviť budúce nevesty z jednotlivých krajov, analyzovať ich potreby, a na základe toho si vytvoriť svoju marketingovú stratégiu, určite budú prekvapujúce výsledky. V niektorých krajoch sa možno uprednostňuje meno a background firmy, v iných možno cena a nie či to má www.abc.sk. Prajem Vám veľa úspechu a teším sa na Váš ďalší článok.