pondelok 16. mája 2016

Nie ste svadobný typ?

Je akýmsi pravidlom, že každá žena sa chce skôr či neskôr vydať. Obliecť si biele šaty, vyčesať ten najkrajší účes a s kyticou v rukách kráčať k svojmu princovi. No čo ak k nim nepatríte? Čo ak sú vaše sny a priania odlišné od väčšiny žien?

Keď sa vrátime o niekoľko desiatok rokov späť do minulosti, ženy boli už od malička vychovávané k tomu, aby sa čo najskôr vydali, porodili deti a starali sa o domácnosť a rodinu. No v dnešnej dobe - keď má žena mnoho iných možností, nie je divu, že svadba a rodina už nie je takým lákadlom, ako kedysi. Podľa vedcov je pre ženu ideálny čas na otehotnenie medzi 20-25 rokom života. Práve v tomto období je ženské telo najvitálnejšie a má najviac sily na splodenie, vynosenie a vychovanie nového potomka. No vedci sa už nevyjadrujú k tomu, že sladkých 20 rokov je taktiež skvelý čas na cestovanie, študovanie a užívanie si života. Ak chce byť žena úspešná, mala by práve v tomto období života položiť základy svojej kariéry. V dnešnom článku som vám teda pripravila také menšie porovnanie dvoch žien. Obe majú to po čom odmalička túžili. Jedna rodinu, druhá kariéru.

Vydávať som sa nechcela hneď z niekoľkých dôvodov. Ten prvý boli moji rodičia, ktorí sú rozvedený. Na sklonku ich manželstva si vykričali všetky chyby, ktoré každý z nich počas manželstva urobil. Nahnevane a s plačom vyhadzovala v ten večer mama otca z nášho spoločného bytu. Keď zavrela dvere, začala plakať. A ja som premýšľala nad čím plače. Či nad tou stratenou láskou, ktorá medzi nimi pred rokmi bola, či nad tým strateným časom stráveným s otcom, ktorý ju aj tak opustil a ona ostala sama. Alebo nad tými všetkými snami, ktoré kedysi mala a vzdala sa ich len kvôli nemu. Neraz mi rozprávala ako veľmi by chcela vidieť Paríž či Londýn, no peňazí nikdy nebolo toľko aby sme mohli ísť všetci štyria. Vždy niekto potreboval nové topánky či knihy do školy. Boli Vianoce, dovolenky, školské výlety... Kým mama plnila naše sny a priania zabudla na tie svoje. Teraz sedí uplakaná v chodbe, bez peňazí, bez zážitkov, bez kariéry, ktorú si popri deťoch, domácnosti a manželovi nestíhala budovať a na starosti má dva hladné školopovinné krky, ktoré musí sama uživiť.

Ďalším z dôvodov môjho rozhodnutia nevydať sa je fakt, že som vždy bola tak trošku chlapčenský typ. Neobľubovala som šaty ani sukne, vlasy som nosila ostrihané nakrátko a milovala som motorky. Myslím si, že rola ženy v domácnosti nie je nič pre mňa. Chcem študovať, chcem cestovať, chcem niečo v živote dokázať. No kariéra, zážitky a cestovanie sa len veľmi ťažko budujú keď sa musíte prispôsobovať druhej osobe, manželovi. Pretože akokoľvek dobre si rozumiete, sú isté veci, na ktorých sa v manželstve nedohodnete. Manželstvo už nie je vaša cesta, ale je to cesta dvoch ľudí, ktorý, či už chcú alebo nie, musia mať rovnaký cieľ. A ja svoj život nechcem prispôsobovať niekomu inému, tvrdo driem, aby zo mňa niečo bolo, aby som bola silná a emancipovaná žena, ktorá ide za svojimi snami.“
 

Vždy som bola tak trošku rojko a typické dievčatko v šatách a s ružovými sponkami vo vlasoch. S láskou a nehou som sa starala o svoje bábiky, kŕmila ich a prebaľovala. No asi zo všetkého najviac som sa tešila svoju svadbu, na ten výnimočný okamžik, ktorý patri iba mne. Veľakrát som si predstavovala, aká bude moja svadba a aké to asi je byť vydatou ženou. No keď ten okamžik našej svadby prišiel, všetko bolo oveľa krajšie a dokonalejšie, než som si kedy predstavovala. Šaty boli nádherné, mala som krásny účes, manikúru, make-up... manžel bol dokonalý gentleman v čiernom obleku s motýlikom.
A život vydatej ženy? Klamala by som, keby som povedala, že je dokonalý... Nič na svete predsa dokonalé nie je, no ten pocit, že nech sa stane čokoľvek, na svojho manžela sa môžete vždy obrátiť, ten všetky drobné nedokonalosti zmaže. Spoločné večeri, kedy sa k nemu môžem pritúliť a vyplakať zo všetkých neprávostí, rána, kedy nikomu neprekáža, že som si ešte nestihla umyť zuby a moje vlasy sú ako po údere blesku. Naše prechádzky, vďaka ktorým sa dostaneme mimo realitu a smejeme sa ako blázni celé minúty. To všetko mi dokazuje, že som sa rozhodla správne a môj život má zmysel...“

Či už sa stotožňujete s prvým alebo druhým príbehom, je to v poriadku. Život je predsa o tom, aby sme boli šťastný a prežili ho podľa svojich prianí a snov. Nepozerajte preto na ostatných a plňte si všetko po čom túžite!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára